Al sinds onze uitschakeling in de beker stond zondag 9 november dik omcirkeld in de agenda van Bieslo Vr1. Waar we destijds met 3-5 verloren van VVVโ03, kregen we nu in de competitie een nieuwe kans om ons te revancheren. De hele week werd er al naar de wedstrijd uit gekeken, of nou ja, door de spanning waren er ook genoeg speelsters die er juist best wel een beetje tegenop zagenโฆ Er stonden in ieder geval weer drie hele belangrijke punten op het spel, die we maar al te graag mee terug naar Beesel wilden nemen.
Maar voordat die punten in Beesel konden belanden, moesten we eerst nog naar Venlo toe. Dat deden we misschien iets te enthousiast, want bij aankomst op sportpark Herungerberg bleek dat onze XXL-pionnen nog op de parkeerplaats van de Solberg stonden. Hebben we zรบlke joekels van pionnen, zien we ze nog over het hoofdโฆ Gelukkig beschikken we altijd over een rijkgevulde hesjestas, waardoor er alsnog een veld vol gekleurde hoopjes opgezet kon worden.
Om 10.00 uur was het eindelijk tijd voor het moment suprรชme; het spektakelstuk kon beginnen. De openingsfase van de wedstrijd was voor VVVโ03. Bieslo had in het eerste kwartier namelijk nog wat last van opstartspanning. Toen we de zenuwen eenmaal van ons af hadden geschud gingen we steeds beter de combinaties zoeken en werden we lekker fel in de duels. Het spel golfde een beetje over en weer, met zo nu en dan een doelpoging voor beide kanten. Julie zorgde er in de eerste helft nog knap voor dat een bal van de lijn werd gehaald, waardoor we tevreden met een 0-0 stand de rust in gingen.
In de tweede helft moesten we wat meer in de achteruit en kwamen we zelf minder tot aanvallen. Er werd echter goed verdedigd en Jikke hield ons met een paar uitstekende reddingen op de been. Af en toe konden we met een snelle counter nog het doel van VVVโ03 bereiken, maar een goal viel er nietโฆ Tot in de 85ste minuut, toen Bieslo een corner kreeg. De voorzet was net te hoog voor het hoofd van Lucie, maar daalde daarna precies genoeg om voor de sloffen van Juliรซtte te vallen. Zij twijfelde geen moment en ramde de bal hoog in het net, 0-1! De vreugde na deze late openingstreffer was enorm. Met een onbedoeld hoopje als โcelebrationโ werd de goal dan ook grondig (letterlijk en figuurlijk) gevierd. De minuten daarna bleven spannend, maar uiteindelijk wist Bieslo de klus te klaren. De drie punten konden dus mee in de tas naar Beesel, samen met een klein, geel, rechthoekig souvenir dat onze matchwinner in de slotminuten nog ff cadeau kreegโฆ
Zondag hopen we dit goede resultaat (uiteraard alleen de drie punten en nรญet het gele prentje) te evenaren. We spelen dan weer lekker thuis, waar we het opnemen tegen SV Someren Vr2. Om 12.00 uur trappen we af, tot zondag.