Afgelopen vrijdagavond was het tijd voor โSport Na Arbeidโ. Letterlijk รฉn figuurlijk, want er stond ons een inhaalwedstrijd tegen SNA Vr1 te wachten. Afgelopen september speelden we de uitwedstrijd in Montfort, waar we met goed voetbal 1-6 wisten te winnen. Momenteel bungelt SNA onderaan in onze competitie en dus moest er vandaag hoe dan ook gewonnen worden. Aan Bieslo โ Bewegen Is Een Sportief Leven Ondersteunen (credits naar ChatGPT) โ de taak om eventuele overschatting de baas te blijven.
De eerste uitdaging van de dag bleek het hoofdveld te zijn. Na de regen van de afgelopen dagen waren bepaalde stukken een beetje zompig geworden. Wij gaan in zoโn geval zeker niet met stokken in de grond prikken, zoals de heren dat weleens hebben gedaan. Wij bekijken de boel daarentegen even kort en zien dat het goed, nou jaโฆ prima is. Met de woorden โIt Giet Oan!โ werd vervolgens door de veldinspecteurs het startschot voor de warming-up gegeven.
Dan de wedstrijd zelfโฆ De eerste helft maakten we het onszelf behoorlijk lastig. We kozen de moeilijke opties en speelden de ballen te vaak niet goed in de voeten. Ondanks het overwicht strandden we steeds tegen de bus van SNA, die ze rond hun eigen zestien geparkeerd hadden. Heel veel uitgespeelde kansen waren er niet, maar we gingen wel met een comfortabele 2-0 voorsprong de rust in. De 1-0 werd al in de 4e minuut gemaakt door Esmee, die met een prachtige(!) schuiver het net vond. In de 33e minuut verdubbelde Kim de voorsprong. Belangrijke informatie voor de lezers: de score is dusdanig uitgelopen dat de razende reporter helaas niet alle vooracties en assists heeft kunnen onthoudenโฆ Excuses daarvoor.
Tijdens de rust lag de focus maar kort op de wedstrijd. Het merendeel van de tijd besteedden we aan allerlei bijzaken. Zo bracht het mediateam een aantal prachtige scenes in beeld (zie hiervoor de stories op ons Instagramaccount), werd er geapplaudisseerd voor de meiden die verliefd zijn (dit is echt gebeurd), en vond Jikke dat het houden van de nul vandaag โop zichโ wel te doen zou moeten zijn.
De tweede helft ging een stuk beter dan de eerste 45 minuten. Passes kwamen aan, waardoor de acties veel beter liepen en we dus ook steeds vaker รฉchte grote kansen kregen. Toch stond het geluk nog niet meteen aan onze zijde. Na een bal van Lucie op de paal en een aantal schoten van Esmee die over gingen, was het uiteindelijk Kim die de 3-0 maakte. Twee minuten daarna scoorde Esmee haar tweede goal van de avond, 4-0. Ook de 5-0 kwam (half) van Esmee. Haar goede voorzet werd door een van de verdedigsters van SNA binnengelopen. We tellen โm wel gewoon voor Esmee, gezien ook zij nog kans maakt op de topscoordersbokaal van dit seizoen.
In de 65e minuut was het Lucie die ook haar goaltje meepikte, 6-0. Amper drie minuten later was het opnieuw Kim, op aangeven van Maud, die met een mooi schot in de rechterbovenhoek de 7-0 scoorde. Deze actie is overigens prachtig vastgelegd vanuit een hele mooie angle door Angie van het mediateam. Ook hiervoor verwijzen we u graag door naar de Instagram. Ook de 8-0, die viel in de 70e minuut, kwam op naam van Kim te staan.
Door al die goals werd er weer eens gekeken naar de topscoorderslijst. Lucie gaat momenteel aan kop met 17 treffers, maar Kim zit haar op de hielen met 16 stuks. Esmee stormt ook richting de top en heeft er 9 op haar naam staan. Het was dan ook Esmee die Risch overtuigde om Lucie en Kim samen te wisselen, zodat zij zelf nog even (zonder concurrentie) kon proberen om nog een doelpuntje erbij te snoepen. Ze doet met de hattrick van vandaag in ieder geval weer mee om de felbegeerde topscoorderstitel, oftewel: Wie wordt de Queen of de Zestien?
Er werd echter helaas niet meer gescoord en dus konden we met een mooie Say oe, Say aah, Say 8-0 zeer aangenaam het paasweekend in. Ook Sjaen was tevreden met deze uitslag: โ8-0 is โnne leuke oetsjlaag, want alse dโr 9 maaks wilse toch nao de 10โ en โich vinj det we bes โn rundje op de platte ker kenne makeโ.
Buiten de strijd om de topscoorders is er overigens ook lof voor de verdedigende linie, want dit was alweer het zesde competitieduel waarin we geen tegengoals om de oren kregen! En dat mag, ondanks dat de nadruk vaak vooral op de aanval ligt, ook zeker benoemd worden.
De overwinning werd in ieder geval goed gevierd. Voordat we richting de Troubie vertrokken voor wat heerlijke versnaperingen (o.a. de batterballen die Risch ons beloofd had), werd nog even snel de verkoop van de Sinaasappelactie opgekrikt. Ook kreeg Kim uit handen van Pien de Golden Sinaasappel uitgereikt voor haar inzet op deze mooie avond. Onderweg naar Beesel-Centrum bleken een aantal fietsen nog last te hebben van de โratataโ (zie wederom de Instagramstories). De rest van de avond werd er volop nagenoten โ en terecht, want we staan nu stevig op de vierde plek, slechts vier punten verwijderd van de nummers twee en drie.
Volgende week knijpen we er even tussenuit voor de verjaardag van ons Willem-Alexander, en dan staat op 4 mei een kraker tegen een oude bekende op het programma: ST Eindse Boys/Merefeldia Vr1. Hopelijk kunnen we dan het goede spel van afgelopen weken weer een vervolg geven. Tot dan!