Teleurstellende seizoensstart Bieslo 1

Teleurstellende seizoensstart voor Bieslo:* vier wedstrijden, geen punten.

Voor Bieslo is het nieuwe voetbalseizoen allesbehalve goed begonnen. In de beker waren alle tegenstanders een maat te groot, 3x genadeloos onderuit. Ondertussen werden er wel nog 2 oefenpotjes gespeeld waarvan er een wedstrijd met 1-0 verloren werd van Laar 2. Thuis speelde we Susterse Boys met 5-1 van de mat waardoor er enigszins met een goed gevoel aan de competitie begonnen kon worden.

Echter staat de teller na vier gespeelde wedstrijden nog altijd op nul punten. De ploeg kreeg bovendien in die duels maar liefst 16 tegendoelpunten te verwerken en wist zelf slechts een keer
te scoren.

Eerste wedstrijd: slordig en vol fouten.* De competitieopener verliep dramatisch voor Bieslo. Tegenstander Maasbracht kon niet het vuur aan de schenen gelegd worden, en door talloze persoonlijke fouten werd het uiteindelijk 5-0. Bieslo speelde ongeconcentreerd en maakte het zichzelf bijzonder lastig. Vrijwel elk foutje werd afgestraft, waardoor er van een echte wedstrijd geen sprake was.

*Tweede wedstrijd: beter spel, maar geen rendement.

In de tweede wedstrijd tegen Belfedia was er verbetering te zien. Bieslo voetbalde bij vlagen aardig mee en creerde enkele goede kansen. Toch bleef de ploeg met lege handen achter. Door een zwakke start van de tweede helft liep de tegenstander uit, en eindigde het duel in 0-3. Het gebrek aan scherpte voorin en de concentratie na rust braken de ploeg op. Extra domper, vaste kracht Bo raakte geblesseerd en zijn we waarschijnlijk voor langere tijd kwijt.

*Derby tegen Swalmen: strijdlustzonder resultaat*

De derde wedstrijd was de derby tegen Swalmen en oudtrainer Rik, altijd een beladen duel. Bieslo begon fel en toonde veel inzet, maar de klasse van Swalmen kwam duidelijk naar voren. (Robin viel vroegtijdig geblesseerd uit en zijn we waarschijnlijk ook voor langere tijd kwijt) Ondanks de strijdlust van de Bieslo-spelers liep de thuisploeg uit naar een duidelijke 4-0-overwinning. De sfeer zat er achteraf wel nog goed in, het Oktoberfest in Swalmen zorgde voor een al met al goede gemoedstoestand.

Thuis tegen Baexem: valse start breekt op

De vierde wedstrijd, thuis tegen Baexem, begon opnieuw slecht. Na twintig minuten keek Bieslo al tegen een 3-0-achterstand aan. In de tweede helft wist Bieslo via een hoekschop de 3-1 te maken, maar verder kwam de ploeg niet meer echt gevaarlijk voor het doel. Uiteindelijk bepaalde Baexem met een late treffer de eindstand op 4-1.

*Conclusie* Met vier nederlagen uit evenveel wedstrijden is de seizoensstart ronduit teleurstellend. Voor nu is het denk ik vooral belangrijk om te zorgen dat er vertrouwen in de jonge ploeg komt, een goed resultaat zal uiteraard enorm helpen. Positief is dat het spel bij vlagen beter wordt, maar om punten te pakken, zal Bieslo constanter en scherper moeten worden in alle linies. De trainingen van Dennis zijn erg goed en er wordt ook veel meer met het ‘kupke’ gevoetbald en nagedacht. Wij zijn er dan ook wel van overtuigd dat we zeker nog goede resultaten gaan halen!

Het laatste nieuws

VVV-Venlo Voetbalschool

Heb jij altijd al willen trainen als een VVV-Venlo speler? Dan is dit je kans! Meld je nu aan voor dit zomervakantiekamp bij VV Bieslo […]

Lees meer from VVV-Venlo Voetbalschool

Bieslo Jeugdtoernooien

Op de pagina van de toernooien (klik hier) zijn vanaf nu de wedstrijdschema’s te vinden. Wij vragen alle teams om op tijd aanwezig te zijn, […]

Lees meer from Bieslo Jeugdtoernooien

Verdiend podium voor Bieslo 2

Dit keer begint het niet op zondag, maar op vrijdag. Op deze dag kregen we het bericht dat de wedstrijd tegen rksvn (Neer) niet door […]

Lees meer from Verdiend podium voor Bieslo 2